Pages

Labels

Thursday 17 January 2013

Legokake

Jeg er altfor glad i pirkearbeid. Faktisk så mye at hvis jeg blir gitt en anledning og unskyldning, så kan jeg bruke kveld etter kveld på et prosjekt som antagelig kunne vært sterkt forenklet og likevel være like elegant. Kanskje til og med mer, til tider... Less is more? Det kjenner jeg ikke til (som jeg muligens har nevnt før)... "Legokake med spiselige legoklosser?" Jadda. "Du må jo ha spiselige legofigurer også!" sier jeg. "Og noen trær og andre kulisser..." Jeg håper den smakte godt, R :3 Hurra for A!


Lagde et par silikonformer (som jeg er så glad i) ved hjelp av et par av bursdagsbarnets legofigurer (som ble lånt på falske premisser :3), og fikk "støpt" et lite utvalg.

Jeg håndlagde forskjellige særtegn til de forskjellige figurene jeg ikke hadde form til, og malte med gelefarger

Sjokoladekake med sjokoladesmørkrem

Bunnen dekket i hjemmelaget, monstergrønn fondant, topp lagt på

På toppen skar jeg ut en bit så fondant-legoklossene kunne puttes inn

Møte denne figuren life-size i en mørk skog..? Utrolig hva som finnes i lego...



To ensomme monster fighters o.O

Jeg avdekket klossene under ved å skjære snitt i fondanten og rulle tilbake. Kaker til barnebursdager er det morsomste man kan lage :)


Ha en kjempefin kveld!

3 comments:

  1. ååå så bra! Kjempefine detaljer, morsomt at du finner så mange kreative løsninger, som å støpe egne figurer og ha legoklosser i kaka. Gleder meg til å se mer :)

    ReplyDelete
  2. Virkelig imponerende! :-)

    ReplyDelete
  3. Takketakk for komplimenter :3

    ReplyDelete