Pages

Labels

Friday 14 December 2012

Et førjulsmareritt...

...føler nok flere at de lever i, når shoppepress, elektronsike nisser, kulde (og et tonn med snø i morgen, om værmeldingen er inne på noe), influensa, papirkutt fra gavepapir, brent julebakst og mer til hoper seg opp til noe mørkt og dystert som legger en kald hånd om hjertene deres. Heldigvis gjelder det ikke meg. Jeg elsker jula, og selv om jeg kan bli litt småstresset i blant, er det knapt mer enn det jeg vanligvis gjør - det er ikke fordi jeg ikke har nok å bekymre meg for, men de fine fargene, varmen fra en sprakende peis, stemningsfull musikk, lukten av hjemmelagde kjeks og røkelse, alt sammen, pakker meg inn i en lun lykkefølelse som det skal en del til for å riste meg ut ifra. Den eneste kalde handa jeg gir oppmerksomhet for øyeblikket, er Jack Skellingtons (fra The Nightmare Before Christmas, for de som av en snodig grunn ikke vet det...). Flinke Tim Burton :) Jeg fikk plutselig for meg at jeg ikke bare skulle se filmen i år, men forsøke å hekle Jack...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si...

"You know, I think this Christmas thing is not as tricky as it seems! But why should they have all the fun? It should belong to anyone! Not anyone, in fact, but me!"




 Merry Christmas!

 


No comments:

Post a Comment