Pages

Labels

Thursday 6 December 2012

Julekalender

Her i min egen lille sfære hvor jeg tilbringer mye av min tid, får jeg ikke alltid med meg saker og ting. Faktisk er jeg kronisk fjern og uhelbrederlig nysgjerrig på samme tid, noe som skaper en god del frustrasjon. Uansett så er det slik at det aldri har falt meg inn at det å gi barna en flott julekalender med nøye uttenkte gaver for hver adventsdag kan virke uheldig i forhold til andre barn som ikke får det samme, eller at barna mine ikke vil sette like stor pris på juleaften om de får en liten presang hver dag i 24 dager på forhånd. Ikke før jeg faktisk så opprørte foreldres meninger om akkurat dette in writing. For meg er vel pakkekalenderen egentlig enda en unnskyldning for å skape, pakke inn og gi bort - tre av mine yndlingsaktiviteter :3 Men det blir ikke så fancy. Det blir sjokoladesnømenn fra Nille, sånn sammenknørvet klut som åpner seg magisk i vann, litt ymse godsaker fra både godteskuff og bits and bobs-lageret på loftet, osv.. Og hjemmelagde saker, sånn imellom - som disse kattene, som var veldig enkle å strikke og montere - og som også ser særdeles hjemmelagde og fullstendig sprø ut. Jeg tror jentene vil like dem..? Mjau!

Disse lappene ble til...

...denne lille familien. Jeg synes jeg hører bakgårdskatt-mjauet til Emma...

Sånn ser de ut under - så morsomt at et rektangel kan bli en liten pusekropp :)

 

Familien Mjau ønsker dere en fortreffelig aften :3

No comments:

Post a Comment