Pages

Labels

Sunday 30 December 2012

Nyttår og Sally

I forrige innlegg akket jeg meg over at det hadde gått nesten en uke siden jeg sist la ut noe på bloggen - det var visst helt unødvendig å være oppgitt over det, for da måtte jeg jo ha vært himmelfallen nå! Det er ti dager siden jeg var i bloggosfæren sist, og jeg er ikke spesielt lei for det. Andre styrer og blogger jula igjennom, dette er jo en travel tid for de som har mye å tilby av både pynt, kaker, gaver og andre høytidsfestligheter. Jeg har bare valgt å tilby det til barna, og vært ganske eksklusiv der. Vi har sett på koselige juleting på tv, spist god mat sammen, lekt med nye leker og lest nye bøker - og ikke minst vært ute i herlig snøvær! Det blir nok ikke et nyttårsforsett å blogge så mye som mulig, men å lage mer håndarbeide, kunst, kaker og skriverier enn før, det er et forsett jeg kan holde meg til. Så får vi se hva som finner veien hit :) Et par ting har jeg jo tatt meg tid til i romjulen, utenom julekos og bedagelighet; blant annet måtte jo Jack fra the Nightmare before Christmas få sin Sally. Og min kjære barndomsvenninne, som fikk Jack til jul, skal få Sally i bursdagspresang når hun kommer hjem fra London. Hurra for T!


Å kopiere Sallys fjes på et lite, heklet hode var ikke bare bare o.O

Det tok litt tid å hekle alle lappene til kjolen, for så å sy dem sammen. Målte med øyemål underveis.

Bakfra - hun har en løkke i ryggen (som Jack også fikk før han ble pakket inn i julepresang), slik at hun for eksempel kan henges opp på et uortodoks juletre...




Jeg ønsker deg et spennende og godt nytt år!

2 comments:

  1. Denne var skikkelig kul, jeg har noen venner som ville elsket denne:) fant deg btw gjennom nina. Lagde du oppskriften selv?

    ReplyDelete
  2. Hei! Så koselig at du liker Sally :) Jeg lagde oppskriften selv, veldig på sparket. Jeg er ikke så ivrig på oppskrifter, glemmer ofte å telle og sånn. Da er det lettere å bruke øyemålet :3

    ReplyDelete