Pages

Labels

Tuesday 6 November 2012

Fotballkake

Når jeg fikk bestilling på fotballkake, måtte jeg lære et par nye ting, og friske opp litt gammel, ubrukt info. Som hvor mange spillere det skal være på hvert lag. Hvordan banen strekes opp. Farger på drakter, logoer. Jeg er ikke stor på ballsport - det nærmeste jeg kommer en sport jeg faktisk tør å være med på som involverer en ball, er innebandy (og badminton, men man må strekke seg et godt stykke for å kalle det ballsport)... Det er kanskje litt sært å ha ballskrekk når man har drevet med sporter som sprangridning og bueskyting, men man er den man er. Det var i hvert fall gøy å prøve seg på en klassisk fotballkake. Nå vet jeg at jeg kan lage det også :)


Saftig sjokoladelangpanne med sjokoladekrem, grønt fondantlokk, og lys sjokoladekrem farget grønn sprøytet rundt kantene. På den ferdige kaken står det også "for" og navnet til bursdagsgutten ;)

Fotball-lagene skulle være Barcelona...

... og Manchester United :)

Spillerne er laget med hjemmelaget fondant, hvor kropp og ben er et stykke, armer, føtter og hoder limt på med spiselig lim fra The Cake Decorating Company, og så malt med Wilton-farger


 Ha en flott tirsdag :)

1 comment:

  1. Ja denne ble virkelig imponerende! Kanskje det temaet jeg minst forventet å se du lage kake av :D Så ikke bare fin ut, men hørtes veeldig god ut!

    ReplyDelete