Pages

Labels

Monday 19 November 2012

Pirk og puslerier

Man pusler stadig med saker som forhåpentlig havner under noens juletre i år. Når jeg så et par nåleputer av Wolly Fabulous, åpnet det seg en hel verden av inspirasjon og ideer. All verdens glass, krukker og beholdere kan jo dekoreres med fine detaljer; det trenger ikke være en nålepute. Akkurat det med saker som er dekorative og nyttige på samme tid apellerer ganske mye til meg. Det må jo være morsomt å få en krukke full av hjemmelagde karameller med en sånn fin liten oase festet på lokket?

Pin cushion by wolly fabulous - så fin :3 



Jeg har en god del smårester av ull - hadde jeg ikke vært så gnien, kunne jeg ha kjøpt ny og tovet meg noe stort og fint. På den annen side elsker jeg pirk, og det er disse restene midt i blinken til :)

Akk, min gamle venn filtenålen. Her snakker man blod, svette og tårer. Vel, blod i hvert fall. De som har erfaring med disse tingene, forstår hva jeg mener. Stakkars fingre... Men så kan man filte så fine saker!

Jeg har noe flott garn som jeg kjøpte da jeg gikk på kunst- og håndverk. Jeg tror jeg må legge ut bilde av det en dag, but until then: jeg har rullet sammen litt garn og sydd inn en perle, og enkelt og greit har man noen små... Blomster.. Eller noe. Som jeg kan feste på min nålepute, eller hva nå dette prosjektet ender opp som.

En liten filtsirkel, nestet sammen til en ball, perler sydd inn i midten, sidene klipt opp, og så får man noe blomsteraktig (se under). Litt dårlige bilder, men jeg håper å rette på det i det endelige resultatet.


Litt arbeid med filtenålen: tre søte små sopper. Soppsoppsoppsopp...


Følg med videre, på den spennende fortsettelsen av pirk og puslerier ;)

Ønsker dere en flott uke!

No comments:

Post a Comment