Pages

Labels

Friday 23 November 2012

Minner

Min mormors mor ble av de fleste som kjente henne kalt Mor. Jeg husker godt hvor mye hun hadde å fortelle, hvordan hun smørte et meterhøyt lag med smør på brødskivene våre, at hun spilte sjakk med meg da jeg var ganske liten... Sistnevnte glemte jeg lenge, inntil jeg var med på en aktivitetsdag på ungdomsskolen hvor jeg ble med på en sjakkgruppe, hvor jeg innsisterte på at jeg aldri hadde spilt før. Flere var forbløffet over hvor raskt jeg lærte trekkene og hvor flink jeg var xD Etterpå minte mamma meg på sjakkspillene med oldemor... Mor var også veldig flink til å hekle, og lagde kompliserte sengetepper, dorulldokker, gryteunderlag med flaskekorker inni, og mye mer. For en ukes tid siden fant jeg et nøste i garnposen jeg har fått av mamma, som minner både henne og meg om Mor. Jeg brukte det til å hekle ruter rundt en krukke, og her er resultatet - gode minner gir god førjulsstemning :)

Grønt garn med sjatteringer fra hvitt til mørkgrønt, litt ruglete tråd - minner meg om oldemor :)

En krukke med lokk - ville gjøre noe morsomt med lokket også...

...og tok nytte av den hule toppen :3 Limte en filtet sopp, et lite sneglehus og en orekongle på en strandstein, for så å lime dette inn i toppen med stein/glasslim.

Off to the next project! 


God helg :)


No comments:

Post a Comment