Pages

Labels

Wednesday 21 November 2012

Loftet med det rare i...

...er en god tittel på kontoret/arbeidsrommet vårt oppe på "loftet". Det er så mye rart der, og altfor mye er dårlig organisert, så stadig dukker det opp saker vi gjerne hadde glemt at vi hadde. Blir spennende å lete etter julepynt og lignende snart... Som jeg nevnte i forrige innlegg, har jeg begynt å pusle litt med saker inspirert av søte nåleputer fra Wolly Fabulous. Jeg fant to gamle bokser i mitt loft med det rare i; i den ene var fine steiner jeg har plukket, i den andre var polerte glassbiter jeg har funnet på strandturer. Endelig fikk jeg bruk for disse, spesielt glassbitene. Så her er det første ferdige resultatet av min seneste eksperimentering: Lykt/nålepute/oppbevarings-glass :3

Glassbiter fra stranda limt på et sylteglass med stein/glasslim (panokitt fra Panduro)

Lufttørkende leire fra Clas Ohlson, finnes i hvit og rød. Her har jeg brukt hvit, og smurt godt mellom glassbitene (som fugemasse), og så latt det tørke.

Så festet jeg en filtsirkel på lokket med litt vatt under, holdt den på plass med strikk mens limet tørket (brukte trelim langs kanten på lokket), deretter et silkebånd nederst for å gjøre kanten finere, limte på en liten stein med et sneglehus, sydde på ullblomster og perler, og filtet på en sopp og litt hvit "snø".

Lokket kan brukes som nålepute eller en liten dekorasjon for seg. I glasset har jeg puttet et av disse elektriske telysene jeg har fått litt sansen for i det siste :) I et mørkt rom er effekten tydeligere.

Vinterstemning?

  :)

No comments:

Post a Comment