Pages

Labels

Friday 9 November 2012

Winter wonderland

I går kveld hadde vi besøk av en som vi er veldig glade for å ha tilbake i Norge, og jeg ville feire blant annet at hun har fått en jobb her (på det første stedet hun gikk til!). Vi er glade i snø, lys og god vinterstemning - så da ble det en romantisk vinterkake :) Nå må det bare komme litt ordentlig snø...


Et tynt lag krem, et tynt lag marsipan, og på toppen et lag hjemmelaget fondant i hvitt og lysblå (marmorert).

Snømannen Kalle (som mine barn konsekvent kaller alle snømenn) står og kikker ved paviljongen, blant de bare, kalde trærne. Jeg hadde egentlig lyst til å lage barn som lekte og kastet snøballer, men det ble ikke nok tid.

I paviljongen er det et batteridrevet "telys", og på snøen er det spiselig glitter og noen "snøkuler" :3

Royal icing-trær; royal icing er den samme melis/eggehviteblandingen mange bruker til å sette sammen pepperkakehus (når knekk er litt for mye jobb og risiko...)

Og på innsiden en saftig sjokoladekake med frisk bringebærkrem. På en torsdagskveld...


Ha en herlig helg!

3 comments:

  1. For en nydelig kake! Jeg synes nesten det er for gæli å ødelegge et sånt kunstverk, jeg da!

    ReplyDelete
  2. Tusen takk, Ylva! Kaker er jo til for å spises, så om man lager noe man ikke vil at skal ødelegges, får man heller lage noe uspiselig ;) Også blir de jo foreviget av kameraet, da :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. JA, jeg hadde nok klart det ja... og lagd noe uspiselig altså....;). Men Mamma sa akkurat det samme som meg. Hun ville også ha en sånn fin snømann!

      Delete