Pages

Labels

Saturday 6 October 2012

Cupcakes!
Hele grunnen til at jeg skriver her nå, er at jeg ble oppfordret (litt for mange ganger) til å starte blogg på grunn av mine bakepåfunn. So here it is - et utvalg cupcakes laget i løpet av det siste året. Disse bildene er allerede på facebook, for de som kjenner meg der - men om ikke så lenge vil jeg legge ut nye bilder, og da bare her på bloggen. Ikke noen vits i å floode facebook med mindre man "må" xD Oppskriftene er en blanding av lånte fra mange forskjellige nettsider, oppskriftshefter jeg har på kjøkkenet, og selvlagde. Håper det blir en fryd for øyet og inspirasjon for tenkeboksen :)


Sjokoladecupcakes med mørk sjokoladeglasur og Angel Feather Icing, her i anledning morsdag :)



Ofte er det slik at man enten liker sitron i kake, eller ikke. Sitroncupcakes med lemon curd og marengskrem er en favoritt blant sitronelskere, og låner mye fra lemon meringue pie :3



Caramel, anyone? Saftige kryddercupcakes med deilig karamellsaus er en personlig favoritt!





Jordbærcupcakes, rosa bringebærsmørkrem og figurer i royal icing = valentines day<3


Vegan-cupcakes med mektig sjokoladekrem og peanøttkrem. Og royal icing-pynt :)



 Wedding-cupcakes - her har jeg utforsket bryllupstemaet litt med red velvet og sitron-pasjon-cupcakes (sistnevnte med oppskrift fra passion4baking), ostekrem til red velvet og angel feather icing til sitron-pasjon, marsipanblomster, perler og royal icing.




 Angel Food cupcake og Devil's Food cupcake  - den første med sitronglasur og sukkerfondant-frangipaniblomster, og den andre med luksus-sjokoladefrosting og sukkerfondant-calalilje



En av mine yndlingssjokoladekaker omgjort til cupcakes med sjokoladekrem...



Her er sitron, vanilje og blåbær-cupcakes med tre forskjellige frostingteknikker (med samme smørkrem på alle) - det er så gøy å prøve ut nye teknikker; av og til vet man nesten ikke hva som vil komme ut av tip'en på forhånd. Konsistensen på kremen har mye å si for resultatet - smørkremen jeg har brukt her er veldig fin å jobbe med :)



Sugar veil! Og hjemmelaget sådan. Det vil si helt fra scratch. Sugar Veil Confectioner's Mat syntes jeg var altfor dyr å bestille, så jeg brukte silikon og blondeduk fra kid og lagde min egen :3 Så blander man sugar veil-pulver med vann, sprer det ut på konfeksjonsmatta, lar det tørke og vips! Her er har jeg brukt litt til pynt på kirsebærcupcakes med sjokoladekrem, med marsipanlokk, sukkerperler og fondant-eføyblader i tillegg. Over the top..?

No comments:

Post a Comment