Pages

Labels

Tuesday 16 October 2012

Man får aldri nok hobbyer...

...og på den måten får man seg aldri en skikkelig profesjon heller. Er litt redd for at jeg er en "Jack of all trades, master of none." Men jeg liker å finne på nye ting, gjøre alt fra scratch, jobbe med ideer som jeg er ganske sikker på at jeg ikke har fra noen andre - det kommer vel til nytte en dag :) Her er i alle fall noen bilder fra nok en hobby. Eller tre...

 



Disse leireskulpturene er del av en eksamensoppgave med ordlyden "dører." Jeg tar alt så bokstavelig... Jeg tror jeg kunne blitt en god "prop maker" (hva heter det nå på norsk igjen?)
Gips er undervurdert. Det er merkelig saftig å klæsje inn hender, føtter eller ansikt med gips. Noen som har prøvd å lage avstøpning av sin gravide-mage?


Disse to "hodene" var del av en eksamensoppgave i tre og skulptur, og heter Likegyldighet og Angst - jeg har utelatt nr tre, som heter Skadefryd...








Hvem, som har holdt på med leire i løpet av livet, har ikke forsøkt seg på en vase eller to..?





Tårnlandsbyen, et tilbakevendende juleinnslag hos oss :)

 

Når man har en Stranna Ikea-lampe, lufttørkende leire, masse ståltråd og enda mer tålmodighet (samt en dæsj gullspray), kan man lage et provisorisk og orginalt juletre - det kan også fungere som påsketre med påskeegg, for eksempel...

 

Og så er det jo snart halloween - kanskje jeg skal prøve meg på noe mer komplisert innen gresskarutskjæring i år..?

:)

No comments:

Post a Comment