Pages

Labels

Monday 29 October 2012

Snacks

Ok, på tide med gresskarinnlegg nr. 4 ;) Det er godt å utnytte mest mulig råvarene man får i hus, og med gresskarkjøtt brukt og klare jack o lanterns, har vi bare frøene igjen. Men de er prima! Jeg lot dem syde (med to kopper vann + 1ss salt per kopp frø) i 10 min, tørket dem og ristet dem i ved 200 grader i ovnen på en bakeplate med litt olivenolje. I omtrent et kvarter (de skal bli litt gylne). Det er godt som snacks (ved en anledning spiste Emma, da halvannet år, opp en hel skål med ristede gresskarfrø når jeg snudde ryggen til i et par minutter o.O), i salat, i brød, osv. Bedre enn de man får kjøpt i butikken, synes jeg (og butternutsquash-frø er enda bedre, men det kan jeg fortelle mer om en annen gang) :)




*knaske*


Ha en flott uke!

No comments:

Post a Comment